בנט "לקול חי": בקרוב ימונה מנהל חדש למחוז החרדי ללא קשר לצבע הכיפה

מוטי סבן No Comments on בנט "לקול חי": בקרוב ימונה מנהל חדש למחוז החרדי ללא קשר לצבע הכיפה

שר החינוך התראיין הערב על מספר נושאים חשובים: חוק הגיוס: הפערים קטנים, מנהל חדש למחוז החרדי: המינוי ללא קשר לצבע הכיפה, חוק היועמש"ים ועוד. במשך התראיין חיליק בר על החיזוק של מפלגת העבודה. ויוחנן וויצמן חבר מועצת העיר: מעוניינים במועמד חרדי שכולם יתמכו בו

21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on בשורה קשה: שני לוחמי מילואים נפלו בלחימה בעזה

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי) עמד השבוע בעין הסערה על חוק מינוי היועצים המשפטיים על ידי הדרג הפוליטי, במטרה לצמצם את השפעתם, כמו כן החדשות הטובות על ציוני התלמידים הראו שהתוכנית שהגה הייתה הצלחה אדירה וכמובן המחוז החרדי במשרד החינוך שעדיין מתנהל ללא מנהל.

הערב התראיין שר החינוך למהדורה המרכזית ברדיו "קול חי" בהגשת אבי מימרן, לראיון מקיף מעניין, השר נתן תשובות החלטיות על מגוון הנושאים שעל הפרק.

רק לאחרונה התפרסם נתון מדהים על העלייה החדה בציונים במתמטיקה, איך קרה כל המהפך הזה היכן שקודמך נכשלו, נשאל השר, וענה:  המהפך שהתחולל בציונים במתמטיקה הם תוצאה של מאבק בעצלנות שפוקדת בחלק מהתלמידים הצעירים במערכת החינוך. ואני גאה בהם.

על חוק הגיוס והפערים הנראים ממנו בין משרד הביטחון לעמדת מועצות גדולי וחכמי התורה, האם אפשר לגשר על הפער ולהעביר את החוק, בנט עונה באופן מוחלט, אפשר להתגבר: הפערים בין עמדת החרדים לעמדת משרד הביטחון בחוק הגיוס הם מזעריים. שני הצדדים מסכימים שלא יהיה גיוס בכפיה ולא יהיה גיוס המוני לעולם. אפשר בקלות להתגבר על הפער.

בנמשך הראיון נשאל השר על חוק היועמשי"ם שעלה השבוע לכותרות, והזעיק את כל הקליקה המשפטית נגד החוק, שר החינוך מסביר: מטרת החוק פשוטה "יועצים ייעצו, ממשלה תמשול, שופטים ישפטו", שינוי זה עתיד להגדיל את השפעת השרים על מינוי היועצים.

ולשאלה שמסקרנת את מנהלי מוסדות החינוך החרדים, סביב זהות הדמות שתנהל את המחוז החרדי במשרד החינוך? נפתלי בנט מבהיר: בקרוב ימונה מנהל חדש למחוז החרדי במשרד החינוך. אביא לשם את האיש הכי מתאים בלי קשר לצבע הכיפה שעל ראשו.

בהמשך המהדורה התראיין ח"כ מהמחנה הציוני חיליק בר ודיבר על ההצעה לצרף את הרמטכ"ל לשעבר למפלגה תמורת מועמדותו לראשות הממשלה: אני קראתי לבני גנץ להצטרף למפלגה. היא יתן נופך ביטחוני שזה חסר למפלגה. אני מקווה שלא יתחבר לנתניהו. אני קורא לו מפה להצטרף אלינו.

על החדשות הטובות מהסקר האחרון בו מפלגת המחנה הציוני עולה במנדטים: שמחתי לראות שיש עליה בסקרים "המחנה הציוני" היא המפלגה השניה בגודלה אין להספיד אותה היא המפלגה המובילה.

עוד מהמהדורה המרכזית, חבר מועצת העיר ירושלים יוחנן וויצמן, התראיין בנושא זהות ראש העיר הבא של ירושלים: ראש העיר חרדי צריך להיות בראשות העיר ירושלים ואנחנו באחדות עם כולם כולל חסידות גור.

גם המתמודדת לראשות עיריית בית שמש עליזה בלוך, דיברה על יחסיה עם המגזר החרדי, ומדוע היא טובה גם לציבור החרדי: צריכה להתחיל להתנהל והיא לא מנוהלת. אוכלסיה החרדית מתלוננת שאין ניהול בשרותי הדת. הסקרים מראים שזה הזמן לעשות שינוי ולהביא ראש עיר חדש לעיר.



0 תגובות